Wikia

Vampire Knight (ヴァンパイア騎士, Vanpaia Naito?) is een shojo-manga- en animeserie geschreven door Matsuri Hino. De serie beleefde in januari 2005 haar première in een uitgave van LaLa magazine en is nog steeds bezig. Hoofdstukken waren verzameld en gepubliciteerd in delen bij Hakusensha, met momenteel elf delen uitgegeven in Japan. De manga series was erkend in het engels bij Viz Media die tot nu toe dertien delen heeft uitgegeven. De engelse aanpassing ging in in première in de Juli 2006 nummer van Viz's Shojo Beat magazine met de verzamelde delen uitgebracht op de basis van de kwartaal.

Voor de serie werden twee drama-cd's gemaakt, en daarnaast een 26-delige animeversie. De animeserie werd geproduceerd door Studio Deen. De anime beleefde zijn debuut in Japan op TV Tokyo tussen 8 april en 1 juli 2008. Het tweede seizoen, getiteld Vampire Knight Guilty, werd door hetzelfde station uitgezonden vanaf 7 oktober 2008. Voor de anime werden veel van dezelfde stemacteurs gebruikt als voor de drama-cd's. De animeversies zijn erkend voor uitgave in Noord-Amerika bij Viz Media, de DVD verscheen op 20 Juli 2010.

PlotEdit

Yuuki's eerste herinnering was toen ze werd aangevallen door een vampier maar door een andere vampier, genaamd Kaname Kuran, werd gered. Tien jaar later, Yuuki en een vampierjager, Zero Kiryu gaan naar Cross Academie als schoolbewakers om de Dagklas studenten beschermen tegen de Nachtklas studenten die vampieren zijn. Het verhaal volgt tot Yuuki's ontdekking dat haar jeugdvriend, Zero, de laatste vier jaren tegen zijn transformatie tot een vampier geprobeerd te vechten en hij heeft bezweken. Yuuki worstelt om Zero te helpen tegen het vechten van zijn bloedlust en om haar eigen verloren herinneringen te herstellen terwijl ze Kaname verdenkt van dat hij meer weet dan wat hij zegt.