Wikia

Yuuki Cross / Yuuki Kuran (黒主 優姫 / 玖蘭 優姫 Kurosu Yuki /Kuran Yuki) is het vrouwelijke protagonistische hoofdpersoon van de series. Zij was als eerst als een mens afgebeeld zonder vroegere herinneringen van haar eerste vijf kinderjaren. Zij en haar verloofde Kaname Kuran zijn officieel de laatste levenden Puurbloederen van de Kuran familie en maken deel uit van de overgebleven seven Puurbloederen clans.

UiterlijkEdit

Uiterlijk als mens, Yuuki Cross.

Yuuki heeft een smal slank gebouwde lichaam en grote bruine ogen met omringd rood. Ze heeft schouder lengte donker bruin haar met licht rood/bruin tint highlights. Zij draagt de kenmerkend zwarte uniform van de Dagklas met een witte armband met een rode roos erop, wat aanduid naar haar positie als een lid van de Discipline Commissie. Onder haar rok, vast aan haar linker dij, draagt Yuuki een anti-vampier wapen: de Artemis Staf. Ze draagt donkere bruin leren laarzen in manga maar draagt bruine enkellaarzen in de anime series.

Uiterlijk als Puurbloed, Yuuki Kuran

Bij het ontwaken als een Puurbloed prinses is het duidelijk dat haar uiterlijk opvallend mooi is als haar moeder Juri Kuran en ze wordt geprezen om dezelfde aardige en tedere ogen/blik als haar vader te hebben in de 54e Nacht. Vergeleken met haar kapsel als mens is haar haar als vampier langer gegroeid tot aan het midden van haar rug. Haar karakter ontwikkeling als vampier is afgebeeld als meer vrouwelijk en vooral kalmer dan haar menselijke kant. Yuuki's ogen gloeien rood en zijn minder bruin.

Gedurende tijd dat ze in de Kuran Huis leeft met Kaname Kuran en Hanabusa Aido zie je van tijd tot tijd dat Yuuki pyjama's of jurken dat boven haar knieën valt. Ze verschijnt op hoge hakken of soms blootsvoets. Yuki siert haar haar met mooie hoofd stukken en accessoires als haarbanden, baretten, parelkettingen en handschoenen met strikken. Tijdens belangrijke Vampier of Jager functies is ze gekleed in lange baljurken. In de 54e Nacht is er gezien dat Yuuki's pediure en manicure persoonlijk door Kanume en Ruka worden gedaan. Wanneer Yuuki het Kuran Huis verlaat om in het geheim naar de stad te gaan kleedt zij meer casual, maar toch netjes en volledig gekleed.

Yuuki blijft haar Artemis gebruiken als haar belangrijkste wapen nadat het veranderd is in een zeil dat vampieren zoals haarzelf mee om kan gaan in de 42e Nacht. Hoewel in de 83e Nacht gebruikt Yuuki de Artemis om haar lange haren af te snijden, terug naar haar oude kapsel om Kaname te laten zien dat ze teleurgesteld is met zijn onbekende plannen en zijn verandering van gedrag.

Als kind was Yuuki's haar lang dat het tot het midden van haar rug bereikte.

Persoonlijkheid Edit

Yuki is over het algemeen een vrolijk en een nogal komische meisje. Ze wordt beschouwd als een slecht presterende student, want ze houdt niet van studeren en valt in slaap in de klas dat te wijten aan het feit dat ze de hele nacht op blijft voor toezicht op de schoolterreinen en voorkomen dat de Dagklas leerlingen slippen in de slaapzalen van de Nachtklas. Ze vertoont een sterke gehechtheid aan haar goede vrienden, vooral Sayori en Zero. Haar natuurlijke besluiteloos- en terughoudendheid kan worden gezien worden als haar onzekerheid over haar verloren verleden. Als een mens ziet het ernaar uit dat ze goed met vampieren om kan gaan maar diep in haar hart zij is zij bang voor alle vampieren (vanwege een vampier die haar aanviel toen ze klein was) behalve Kaname Kuran.

Vanwege deze angst verlaat ze zelden het Cross Academie terreingronden in haar eentje. Yuki laat niet graag haar angsten zien verbergt het met een glimlach. Maar Zero met wie ze voor vier jaar heeft opgegroeit is altijd in staat om te vertellen wanneer er iets stoort aan haar, waardoor het moeilijk voor haar wordt om dingen te verbergen voor hem en vice versa.

Na haar ontwaken als Puurbloed vampier zijn Yuuki's angsten niet zichtbaar op haar gezicht. Wanneer zich een situatie ervoor vraagt​, kan ze een emotieloze gezicht trekken zoals verwacht van een Puurbloed prinses. Hierdoor is ze emotioneel meer volwassen en doordacht. Yuki's overweldigende schuld is de neiging om zichzelf te storen met schuldgevoel over haar onwetendheid als ze hoort van het lijden van andere mensen dat ze geheim hebben gehouden. Yuki's favoriete onderwerp is de lichamelijke opvoeding en haar favoriete eten is gember varkensvlees roerbak en parfaits.