FANDOM

Yūki Cross to 17-letnia, adoptowana córka założyciela szkoły, Kaiena. Dziesięć lat przed rozpoczęciem fabuły Kaname Kuran uratował ją przed okrutnym wampirem. W wieku 12 lat poznała Zero Kiryu (13 lat), który wrócił z jej przybranym ojcem do domu po tym, jak jego rodzice zostali zamordowani przez Wampira Czystej Krwi. Yūki wspólnie z Zero pełnią funkcję strażników (prefektów). Chronią Dzienną Klasę przed Nocną, by nie doszło do sytuacji, w której Nocna Klasa mogłaby zostać zdemaskowana.

Znaczenie imienia i nazwiskaEdytuj

  • Yūki oznacza odwaga.
  • Kuran oznacza "Klan".

WyglądEdytuj

Yūki jest drobną, smukłą dziewczyną. Ma ciemnobrązowe, sięgające za ramiona włosy i brązowe oczy. Nosi czarny mundurek Klasy Dziennej, do którego ma przypiętą różę. Gdy zostaje przemieniona z powrotem w Wampira Czystej Krwi, jej włosy stają się dwa razy dłuższe (do jej talii) oraz jej cera staje się bladsza jak u innych wampirów. Yūki staje się bardziej dojrzała i poważna, przypomina swoją matkę Juri.  

CharakterEdytuj

Yūki jest wesołą dziewczyną. Jest uważana za biedną uczennicę, ponieważ studiuje antypatie i zasypia w klasie ze względu na fakt, że przez całą noc pilnuje terenu szkoły i uczniów Klasy Nocnej. Jest silne przywiązana do swoich przyjaciół, a zwłaszcza do Sayori i Zero. Boi się wszystkich wampirów (ponieważ jak była mała to zaatakował ją wampir) z wyjątkiem Kaname Kurana. Po przemianie dziewczyna przestaje się ich obawiać. Podczas rozmowy z Zero, Yūki oznajmia, że jej człowiecze "ja" zginęło i zostało zastąpione przez wampirzy charakter. Yūki wydaje się być teraz o wiele spokojniejsza i bardziej sceptyczna. Mimo swojej przemiany, dziewczyna nadal przyjaźni się z Sayori, a także martwi się o Zero.

FabułaEdytuj

Moce i umiejętnościEdytuj

Jak wszystkie Wampiry Czystej Krwi Yūki jest nieśmiertelna i ma uzdrowienia się z każdej rany, oprócz tej zadanej przez anty-wampirzą broń w głowę lub serce. Jej inne umiejętności to sztuka wybijania szyb, zdolność lotu, możliwość zakłócania pamięci poprzez dotyk, władanie bronią przeciw wampirom i możliwość leczenia u ludzi halucynacji, krwi, chorób i klęsk. Yūki potrafi także utworzyć ogromne, czarne skrzydła, przypominające skrzydła motyla.

CytatyEdytuj

Co to znaczy 'śnieżnobiały'? Co to jest 'śnieg'?
Uczniowie dziennej zmiany, koniec lekcji, wracajcie do internatu!

—do Klasy Dziennej

Uważ...!
Przestań, Kaname!!!

— do Kaname Kuran

Zero i Nocna Klaso! Jeśli już koniecznie musicie się bić, to najpierw musicie walczyć ze mną, jako prefektem!

— do Zero i Klasy Nocnej

Wypchaj się! Przecież wiem.

— do Zero

Ciekawostki Edytuj

  • Ulubionym przedmiotem szkolnym Yūki jest wychowanie fizyczne.
  • Lubi smażoną wieprzowinę z imbirem i parfait.
  • Jej hobby to spanie i jedzenie.
  • Jej nazwisko w oficjalnym polskim tłumaczeniu brzmi: Kurosu (połączenie kanji 黒 - czarny i 主 - pan)[1]

Odniesienia Edytuj

  1. Manga Vampire Knight; Rozdział 1; Strona 11